Landing Page Nedir ve En Etkili Şekilde Nasıl Kullanılır?

Hangi işle meşgul olursanız olun internet dünyasında başarılı olmanın ilk kuralı mükemmel bir web sitesine sahip olmaktır. Ama mükemmel bir internet sitesi ne yazık ki tek ihtiyacınız olan şey değil. Potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek ve daha çok satış yapmanın püf noktası etkileyici bir landing page’e (varış noktasına) sahip olmaktır. Dijital reklam çalışmalarında sık kullanılan bir öge olan landing page reklama tıklayan kullanıcının ilgisinin sürekli hale getirilmesini sağlar.

Landing page kavramı Türkçe’ye ”Açılış/varış noktası” olarak çevrilebilir. Herhangi bir linke ulaşmak için tıklanan sayfa bu şekilde adlandırılır. Landing page tasarımı kullanıcıyı diğer sayfalara yönlendirmek için yapılır. Örneğin; bir ürün için reklam kampanyası yapılıyorsa, landing page satış ve bilgi edinme sayfalarına yönlendirmelidir. Bu sayfalar belli bir mesaj ekseninde inşa edilir ve içerikleri bu şekilde oluşturulur. Tasarımın temel amacı dönüşüm sağlamak ve ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmektir.

İyi Bir Landing Page Tasarımı İçin Gerekenler:

Landing page tasarımı, o sayfada sunulan ürün veya hizmetten daha önemlidir diyebiliriz. Genellikle kullanıcıyı yormayan, ne vadediliyorsa onu sunan landing page tasarımları daha çok tercih edilir.

  • Açılış sayfalarında çok sade bir mesaj vardır ve sayfayı ziyaret edenlerin istedikleri eylemleri gerçekleştirmeye teşvik eder. Kullanıcıların müşteriye dönüşümünde sayfa tasarımı kadar sayfada sunulan metninde önemi büyüktür.
  • Çok uzun olmayan, tek bir sayfada tasarımı sunmanız daha avantajlı olacaktır.
  • Başlıkların, görsellerin, metnin sayfadaki mesajı vurgulaması gerekiyor.
  • Kullanıcıyı kendinize çekmek için verilmek istenen mesajı sayfanın en üstünde tutmaya çalışın. Böylece kullanıcıların ekranı aşağı kaydırma zorunluluğu azalacaktır.
  • Sayfanızı kendiniz sıfırdan tasarlamayacaksanız mutlaka profesyonel bir landing page şablonu kulanın. Böylelikle sayfanız hem daha etkili olur hem de ziyaretçilerinizi doğrudan istediğiniz eyleme yönlendiren güçlü bir tasarım olur.
  • Güven vermek landing page sayfanız için oldukça önemlidir. Kullanıcının sitenizle veya ürünlerinizle ilgilenmesi için güven vermelisiniz. Müşteri deneyimlerine sayfanızda yer vermek bu etkiyi arttıran bir faktör olabilir. Markayı veya ürünü daha önce deneyimleyen kullanıcıların yorumları ve puanlamalarını sayfaya yerleştirerek güven unsuru oluşturabilirsiniz.

Landing Page Nasıl Oluşturulur?

Sayfanızın kullanıcılara ulaşabilmesi için öncelikle sayfanızın dikkat çekmesi gerekiyor. Bunu yapmanın birkaç yolu olabilir.

  • Landing page linkinizi blog yazılarınıza ekleyin. Eğer bir blogunuz yoksa bu başlamanız için mükemmel bir fırsat olabilir.
  • Arama motorlarında ziyaretçileri sayfanıza yönlendiren bir tıklama başına ödeme reklam kampayası oluşturun.
  • Sayfa linkini abonelerinize mail atarak onları sayfanıza yönlendirin.
  • Sosyal medya platformlarında sayfanızın linkini paylaşın. Dilerseniz ücretli reklamlarda verebilirsiniz. Sosyal medyayı en etkili nasıl kullanacağınızı öğrenin.
  • Açılış sayfanızda hedefe ulaşmak için öncelikle ziyaretçilerinizi sitedeki dikkat dağıtıcı unsurlardan uzak tutmanız gerekmektedir.

Landing Page Diğer Sayfalardan Neden Farklı?

Bu siteleri diğer web sayfalarından ayıran en önemli faktör ”Call To Action (CTA)” yani ”Harekete geçirici mesaj” butonuna sahip olmasıdır. “Hemen Tıkla!” ya da “Paylaş” gibi butonlar popüler CTA örnekleridir. Landing page olarak tasarlanan web sayfalarında da kullanıcıya gerekli ürün veya hizmet bilgileri verilirken onunda harekete geçmesi, ürünü satın alması ya da hizmete dahil olması tavsiye edilir. Landing page bu açıdan web sitenize gelen ziyaretçileri, potansiyel müşterilere dönüştürebilmesi ile de farkını ortaya koyar. Landing page, web sitesinin diğer sayfalarında gezinme olmadan, harekete geçirici mesaj içeren, kampanyaya dair özel bir sayfadır. Bu da onu sitedeki diğer sayfalardan farklı kılar. E-ticaret sitelerinin ana sayfaları tıklanabilecek bir çok bağlantıya sahiptir. Landing page ise tek bir bağlantıya sahiptir. Böylece ana sayfalar gibi onlarca seçeneğin kafa dağıtma ihtimali landing page için geçerli değildir.