Logo Tasarlarken Nelere Dikkat Edilmeli?
Günümüzde bir markanın logosunun oluşturulması markanın akılda kalıcılığı ve bilinirliği açısından son derece önemlidir. Marka logoları bazı işletmelerde isim olarak değil de sadece bir görsel şekil olarak oluşturulmaktadır. Şirketin yada işletmenin logosunu göre kişiler o firmayla irtibatı olmasa bile hangi şirkete yada kuruma ait olduğunu kolaylıkla anlayabiliyor. Bu da demek oluyor ki logo tasarlarken nelere dikkat edilmeli hususunda tam olarak akılda kalıcılığının iyi olmasına dikkat edilmelidir diyebiliriz.
Bir markanın logosunun tasarlanmasında en fazla dikkat edilecek unsur hiç kuşkusuz ki logonun hafızalarda kalabilmesini sağlamaktır. Logo tasarımı yapılırken hangi ürün için olduğu veya hangi kuruma ait olduğu anlaşılabilmesi adına sektörü yansıtan bir sembol kullanılması doğru olur.
Logo Tasarımında Dikkat Edilmesi Gereken Kriterler
Yeni kurulan bir şirketin yada işletmenin isminin yanı sıra akıllarda yer edinebilmesi için akılda kalacak şekilde bir logoya ihtiyacı olur. Bu logo daha çok ürün yada hizmetin sektörüyle ilgili olan şekillerden oluşmalıdır. Herhangi biri şirket hakkında fikri olmasa bile logosu itibariyle hangi sektöre ait olduğunu rahatlıkla anlayabilmelidir. Logo tasarımında dikkat edilmesi gereken kriterler şöyledir:
- İşletme yada şirket için tasarlanacak logonun farklı şirketlerle karıştırılmaması için logonun benzersiz, farklı olması gerekmektedir. Benzer bir logo oluşturulması yeni kurulan işletmenin itibarını zedeleyebilir.
- Logo tasarımı yapılırken mutlaka her insanın aklında yer edebilecek bir logo oluşturulmasına özen gösterilmelidir. Zira reklamlarda veya farklı noktalarda logoyu gören kişi ürünü veya şirketi hatırlamalıdır.
- Markanın logosunun tasarlanmasında kullanılacak olan harflerin veya şekillerin farklı ülkelerde ve dillerde olan manası araştırılmalı ona göre logo oluşturulmalıdır. Markayı küçük düşürücü ibareler kullanılmalıdır.
- Marka logosu oluşturulurken mutlaka canlı ve parlak renklerden oluşmasına özen göstermelisiniz. Donuk renklerde oluşturulan logolar ilgi çekmeyebilir.
- Markanın logosunun yanında bir de slogan oluşturmayı denemelisiniz. Zira markanın sloganı da kişilerin akıllarında kalabilir.
- Marka logosu tasarlanırken şirketin isminin uzun olarak logoda yer almaması gerekir. Logo oluşturulurken şirketin adı kısa olacak şekilde yerleşimi yapılmalıdır.
- Markanın logosunda kullanılacak olan renk sayısı en fazla üç olmalıdır ki kişilerde göz yorgunluğuna neden olmamalıdır.
- Bir markaya logo tasarımı yaparken kesinlikle markaya ait farklı firmalarında o ismi kullanabileceği unutulmamalıdır. Logo oluşturulmadan önce alan ismi satın almalısınız.
Tüm bu kriterlere dikkat ederek markanın logosunun tasarlanması gerekmektedir. Zira markanın logosu farklı şirketlerin taklidi olursa yada alan ismi boş değilse bu defa da Ticaret sicilinde tescil sorunu oluşabilir.
Marka Logosu Kimlere Yaptırılmalı?
Marka logosu kimlere yaptırılmalı denildiğinde, markayı uzun ömürlü kılması, iyi şekilde temsil edebilmesi için kesinlikle bu alanda iyi işler yapan başarılı, profesyonel tasarımcılarla çalışılması gerekir diyebiliriz. Logonuzu oluşturmadan önce mutlaka tasarım yapan şirketin referanslarını değerlendirmelisiniz.