E-imza Nedir, Nasıl Alınır? E-İmza Nasıl Kullanılır? 2022

E-imza Nedir, Nasıl Alınır? E-İmza Nasıl Kullanılır?

E-imza nedir, nasıl alınır gibi hususlarda e- imza hakkında fikir sahibi olmayan kişiler elektronik ortamda yapılan imza konusunda endişe duyabiliyor. E- imza bir nevi elektronik ortamlarda kullanılan kişinin kimliğinin doğrulanmasını sağlayan sistemdir. Tıpkı ıslak imzada olduğu gibi aynı hukuki özelliklere sahiptir. Ülkemizde uygulanan e-imza da türleri de ıslak imza türleriyle aynı olmaktadır. Ülkemizde sıklıkla kullanılan e-imza uygulamaları şöyledir:

  • Kurumsal e-imza
  • Bireysel E-imza

Elektronik imza yani diğer ismiyle e-imza kurumlar tarafından kullanılıyor ise kurumsal e-imza ismini alır ve ıslak imza ile aynı hukuki değerlere sahiptir. Bireysel imza da aynı şekilde kişiler tarafından kullanılan imza türüdür.

E-imza almak için ilk olarak e- imza başvurusu yapmanız gerekiyor. E-imza başvuruları BTK onayı almış olan Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarına yapılıyor. Elektronik imza almak istediğinizde bu kuruma müracaat ederek burada TC kimlik kontrollerinizi yaptırmalısınız. Kimlik kontrolleri noterlerde yapılır. Bu sadece bireysel e-imza başvurusunda bulunan kişiler için geçerlidir.

Kurumsal olarak yapılan başvurularda Notere gidilmesine gerek yoktur. Bireysel başvurularda kişilerin:

  • T.C kimlik kartıyla beraber notere gitmeleri ve kimlik kontrollerini yaptırmaları şarttır.
  • Noter tarafından imzalanması gereken NES kullanıcı sözleşmesini imzalamaları gerekir.

Tüm bu işlemlerin yapılmasının ardından bireysel e-imza başvurusunda bulunacak kişinin belgeleri tamamlayarak başvuru yapmak istediği kuruma göndermesi gerekiyor

.
E-İmza Nereden Alınır, Başvuru İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

E-imza nereden alınır denildiğinde rahatlıkla e-imza için BTK tarafından onay almış Elektronik Hizmet sağlayıcıları tarafından yapılmaktadır. Elektronik imza TUBİTAK tarafından sadece kurumsal firmaların ve kamu görevinde çalışanların e-imza başvurularını değerlendiriyor. E-imza başvurusu yapmak için birtakım evrakların tamamlanması gerekiyor. İşte bireysel e-imza başvurusu sırasında hazırlanması gereken evrak listesi:

  • E-imza başvurusunda bulunmak isteyen kişinin yanında mutlaka bir T.C kimlik kartı olmalıdır.
    NES sözleşmesi imzalanmalıdır.
  • E-imza başvuru formu hatasız şekilde doldurulmalıdır.
  • E-imza başvuru formunun net, eksiksiz olarak doldurulması sonucunda kolaylıkla e-imza başvurusu tamamlanabilir.

E-imza
E-imza

E-İmza Nasıl Kullanılır, Neler Yapılır?

E-imza alarak elektronik ortamda birtakım işlerinin yapılmasını isteyen kişi sayısı günümüzde çok fazladır. E-imza nasıl kullanılır, neler yapılır gibi sorularınıza şu şekilde yanıt verebiliriz. E-imza sahibi kişiler şu işlemleri kolaylıkla gerçekleştirebilir.

  • Vergi ödemesi yapılmak istendiğinde
  • Online üzerinden KPSS, ÖSYM Ve YDS gibi sınav başvuruları yaparken
  • Elektronik ortamda oy kullanırken
  • Bankacılık işlemlerinde

Bu işlemler rahatlıkla e-imza kullanılarak yapılabiliyor.

E-imza Hangi Alanlarda Geçerli Değildir?

E-imza sisteminin günümüzde hemen her alanda kullanılabilmesi kişilere kolaylık sağlamaktadır. E-imza aynı ıslak imzayla hukuki içeriğe sahip olduğu için güvenilir bulunuyor. Fakat her ne kadar aynı hukuki bağlamları içermiş olsa da e-imza hangi alanlarda geçerli değildir, denildiğinde şu alanlarda geçerli olmuyor diyebiliyoruz.

  • Evlilik
  • Veraset
  • Emlak alım satım konularında

Post a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir