E- Ticarette Sosyal Medyanın Önemi
Sosyal medya günümüzde en fazla kullanılan platformdur. E-ticaret siteleri için de sosyal medyanın katkıları büyüktür. Zira günümüzde kişiler sosyal medya platformlarında görmüş oldukları ürünleri yada herhangi bir hizmeti almak isteyebiliyor. E-ticarette sosyal medyanın önemi yadsınamaz.
Günümüz alışveriş dünyasında artık online üzerinden alışveriş sistemi popüler olduğundan çok sayıda işletme sahipleri de e-ticaret sistemi üzerinden satış yaparak müşteri kitlesini arttırmak isteyebiliyor. Sosyal medyada üretmiş olduğu ürününün tanıtımının yapılması işletmeler açısından oldukça faydalıdır.
Günümüzde isim yapmış olan önemli markalar bile sosyal medyada ürünlerinin birtakım kimseler tarafından tanıtımının yapılmasını isteyebiliyor. Sosyal medyada ürünün kullanıldığına dair çıkan bir resim yada video ürünün popülerliğini arttırırken aynı zamanda işletmenin satış oranlarında artmış oluyor. Sosyal medyanın ürünlere en önemli katkısı elbette ürünün kısa zamanda duyulması ve bilinirliliğinin artmasıdır. Dolayısıyla işletmenin yapacağı reklam ve maliyet gideri az olacaktır.
E-Ticarette Sosyal Medyanın Katkıları
E-ticaret sisteminin kurulması ve üretilen ürün yada verilen hizmetin doğru kitleye ulaşması E-ticaret sisteminden alınan verimi arttırır. Dolayısıyla işletme sahipleri de ürünlerin sosyal medya üzerinden daha kolay ve hızlı kitleye ulaşabileceğini düşünürler. Sosyal medyanın E- ticaret sistemine katkıları şöyledir:
- Sosyal medyada bir ürünü anlatırken yada paylaşırken ürünün linkini de eklerseniz ürünün sitesine olan ziyaretçilerin fazla olmasını sağlarsınız.
- Sosyal medyada yapılan ürün paylaşımlarında etkileşimi arttırmak için has-tag kullanımı olmalıdır. İçeriklerin Google arama motorunda öne çıkması için link paylaşımı yapmalısınız.
- Ürünün var olan hedef kitlesinin artmasını sağlamak için sosyal medyayı kullanmak mantıklıdır.
Sosyal medyanın tüm bu olumlu avantajları düşünüldüğünde bu sistemin pazarlama yöntemi olarak kullanılması ürünlerin tanınması açısından çok faydalı olacaktır.
Başarılı Şekilde Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi Nasıl Yapılır?
Sosyal medya platformlarının ürünler üzerinde firmalara yada yeni kurulmuş olan işletmelere yapmış olduğu katkılar yadsınamaz bir gerçektir. Fakat sosyal medya üzerinden bir ürünün tanıtımını yapmak ve ürünü doğru bir kitleye ulaştırmak oldukça önemlidir. Ürünün sosyal medyada fazla görünmesi ve popüler olması için uygulanması gereken stratejiler vardır. Başarılı şekilde sosyal medya pazarlama stratejisi şu şekilde yapılabilir:
- Sosyal medyada paylaşılan bir ürün için yapılan her yorumu yanıtlayarak müşterilerle olan iletişim bağını güçlü tutmalısınız.
- Takipçilerle ilgilenmelisiniz. Eleştiri dahi gelse kötü yanıtlamamalısınız. Her müşteriye aynı mesafede yaklaşmalı ve gelen soruları hızlı yanıtlamalısınız.
- Müşteri ürün satın alarak sayfasında paylaşım yaptığında siz de müşterinizin ürünle olan resmini platformda paylaşabilirsiniz. Böylelikle yeni gelen müşterilerle daha kolay iletişime geçebilir ve güvenlerini kazanabilirsiniz.
- Sayfanızın takipçi sayısını arttırmak için belirli zamanlarda kampanyalar ve çekilişler düzenlemelisiniz.
Böylelikle sosyal medyanızın nasıl daha ürüne yönelik kullanılabileceğini görebilirsiniz. Ayrıca bu stratejik yöntemlerle ürünün popüler olmasını ve satışlarınızın artmasını sağlayabilirsiniz.