E-Ticaret Kampanya Kurguları Nasıl Yapılmalıdır? 2022

Günümüzde e-ticaret hacmi her geçen gün büyük bir artış göstermektedir. Bu yükseliş özellikle pandemi döneminde pik yaparak e-ticaret yapanların sayısı ve e-ticaret siteleri üzerinden alışveriş yapanların sayısı daha önceki dönemlere göre çok yüksek artış göstermiştir. Dünya genelinde e-ticaret hacmi geçtiğimiz sene 5 Trilyon dolar, ülkemizde ise 381 milyar TL’ye ulaştı bu sene ise son çeyreğe girmeden önce dünya genelinde 5 Trilyon dolar bandını aşmış ve yıl sonunda 7 Trilyon dolar seviyesine gelmesi beklenmektedir. Aynı veriler Türkiye’nin 500 milyar TL’nin üzerinde satış hacmi yakalayacağını göstermektedir.
E-ticaret sektörünün pik yapmasıyla beraber sadece büyük markaların değil; tüm işletmelerin daha öncesinde hiç olmadığı kadar e-ticaret sitesi oluşturmak adına yatırım yapmasına, tüm pazaryerlerinde faaliyet göstermesine sebep olmuştur. Geçen sene (2021 yılında) 484.347 işletme, e-ticaret ile uğraşırken e-ticaret siteleri üzerinden alışveriş yapanların sayısı 40 milyonu aşmıştır. Siz de bu pazarda kaybolmamak için stratejinizi doğru uygulayıp e-ticaret kampanyanızı doğru kurgulamanız gerekmektedir.

E ticaret kampanya kurguları nasıl olmalıdır?

E-Ticaret Kampanyanızı Kurgulayın

Başarılı bir e-ticaret kampanyası oluşturmanın ilk adımı, sağlam bir temel oluşturmaktır. İşletme türü fark etmeksizin temel, açık, tutarlı olmalı ve müşterinin duygularına odaklanmalıdır. İnsanlar doğal yapısı gereği duygusaldır ve genellikle bu duyguları karar vermek ve satın alma yapmak için kullanırlar. Duygu temelli kampanyalar, işletmelerin e–ticaret ile binlerce marka arasında öne çıkmasına yardımcı olabilir.

Duygu temelli kampanyalar
  • Aile bireylerini kullanma

Büyük markaların reklamlarına göz atacak olursak; genel olarak bir bebek, çocuk ya da anne/baba üzerinden aile bireylerini kullanarak duygu temelli kampanyalar oluşturmaktadır.

  • Hobileri kullanma
    Spor, araba, tatil-gezi, teknoloji ve sanat üzerine insanların hobilerini kullanarak dikkat çekebilirsiniz.
  • Fobileri kullanma
    İnsanların korkuları, farkına varmada görsel, işitsel ve hissel duyularını harekete geçirerek odak noktası olarak sadece o görsele kilitlenmeye meyillidir. Kampanyanızın fark edilmesini sağlamak için insanların fobilerini kullanabilirsiniz. Örneğin yüksekten korkan bir birey için uçurum üzerinde tahta bir köprünün üzerinde yürüyen insanlar anında dikkat çekecektir.
  • Alışkanlık ve rutinler

Toplumsal olarak bazı rutinlerimiz vardır; spor, kahvaltı, kreş/okula gidiş, çalışma, mola verme, öğle yemeği, akşam yemeği gibi. Peki bu rutinleri nasıl kullanabiliriz? Çay molaları, öğle araları, işten dönüş gibi insanların mobil olarak vakit geçirebildiği zaman dilimlerini verimli kullanabiliriz. Bizim e-ticaret kampanya yönetim stratejilerimiz için bir saat aralığı sağlıyor.

E-Ticaret Kampanya Yönetim Stratejilerinin Avantajları

SSS sayfaları oluşturmaktan e-posta kampanyalarına kadar çevrimiçi mağazanızın reklamını yapmanın birkaç yolu vardır. İyi bir SSS sayfası, sık sorulan soruları yanıtlayacak ve trafiği artırmak için uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflemenize olanak sağlayacaktır. SEO veya tıklama başına ödeme reklamcılığı gibi arama motoru pazarlama tekniklerini de kullanabilirsiniz. SEO, Google’ın sıralama algoritmasını anlamaya odaklanırken; ücretli reklamcılık, görüntülü ve ürüne özel reklam kampanyalarını içerir. Bu stratejiler, arama motoru sonuç sayfalarında en üst sıralarda yer almak için yardımcı olur.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler nedir?

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, hedef kitleye ulaşmak için kullanmanız gereken güçlü bir araçtır. İnsanlar, aradığı bir nesneyi tek bir kelime yazarak aramazlar; arasalar da bulamazlar. Örneğin;
Araba = kısa anahtar kelime (239.000.000 sonuç)
Chevrolet araba = orta uzunlukta anahtar kelime (16.000.000 sonuç)
2011 Chevrolet Cruze  = uzun kuyruklu anahtar kelime (1360 sonuç)
Dolayısıyla ürününüzün anahtar kelimelerini mümkün olduğu kadar detaylandırın ve ilk sıralarda olmak için bu çok önemli ayrıntıyı es geçmeyin.

Post a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir